Første konsert ut i konsertserien, som har fått navnet Notam tirsdager, er tirsdag 29. november. Konseptet tar deretter pause i desember og kommer tilbake med nytt program i januar.
Konsertserien tar utgangspunkt i musikk som er skapt ved hjelp av elektronikk eller elektronisk behandlet lyd.
— Musikken kan komme fra en datamaskin eller fra et hjemmeloddet kretskort, den kan bestå forhåndsarrangerte komposisjoner eller live improvisasjoner — vi er ute etter å vise frem spennvidden i moderne lyduttrykk, heter det fra NOTAM.
29. november er Gro Dahle gjest og hun skal lese fra sin nyeste diktsamling mellom de musikalske innslagene. Tema er Språk og lyd, og som før-konsert framfører Natasha Barrett en live elektronikk improvisasjon av Aftershock på galleri ROM.
Konserten foregår på Riksscenen. Mer informasjon finnes på NOTAM sine sider.

Ballade og Ny Musikks visuelle historie: Kunstner Terje Roalkvams plakater og tidsskrift på utstilling
Sjelden anledning til å se norsk musikk- og magasinhistorie i grafisk form! Siste helg med utstilling av kunstner Terje Roalkvams plakat- og tidsskriftdesign 25. og 26. oktober.

NRKs musikkdekning: – Det handler ikke om nostalgi, det handler om ansvar
For mange har det vært sårt å se sentrale sjangerprogrammer forsvinne fra NRK, inkludert for programlederne selv. Etter en heftig debatt prøver radioprofilene selv å forstå hva som ligger bak – og hva som skjer videre.

En æra går mot slutten: Norske albumklassikere legges ned
11. januar 2026 tar Norske albumklassikere pause på ubestemt tid. På fem år har de gitt ut mer enn 1000 album og bøker.

Årets solistpris 2025 til sopran Victoria Randem
– Victoria Randem er et strålende eksempel på det utrolig høye nivået på norske sangere for tiden, sier Peter Herresthal, styreleder i Den norske solistpris.

Hilmarprisen 2025 til koreograf og danser Sigurd Johan Heide
Heide får prisen for "enestående arbeid med å fornye og løfte norsk folkedans – både som kunstform og som levende kulturarv", sier juryen.

– Jeg skriver meg litt fri fra alt
Hun spiller trommer med hele kroppen, rapper med lavmælt autoritet og skriver låter som er klokere enn henne selv. Øyunn har funnet ny kunstnerisk frihet i Danmark – og nå slipper hun sitt mest ærlige album så langt.