– Fred er mogleg, og det bør eigentleg ikkje vere så mykje å be om heller, sa arrangør Haakon Stiff Aamlid under årets Motvindfestival. Middelalderskogen i Rollag blei fylt med oppbyggjeleg musikk i mørke tider.
Tuba og kantele gir deg sommarens lydspor, sjølvsagt! Og kva er beiggja?
"Asle og Alida" er et storverk, et vesentlig verk og et mesterverk, skriver kritiker Erling E. Guldbrandsen etter å ha opplevd operaen i København sist helg.
ANMELDELSE: Skurkeklubben og Vestnorsk Jazzensemble opphevet sjangergrenser og gjorde så både musikere og publikum kunne miste orienteringsevnen i rytmene, skriver Ballades utsendte.
Tekst og musikk trekker i hver sin retning, kryssende agendaer gjør resultatet dels for anmassende, dels for sprikende, midt i den gode viljen, skriver kritiker Erling E. Guldbrandsen om kammeroperaen "Terminus".
Ballade klassisk tar for seg fire nye kunstmusikkplater, og kritikeren gleder seg over det han får oppleve.
Ballade jazz: Superspreder har naila det på si andre plate, Geir Sundstøl feirer ti år som soloartist, vi får klangleg skulptur frå Sofa, og orkestrert stille frå Bristol.
Vår anmelder tok innover seg pustende piper i flere varianter under Only Connect Stavangers orgelnatt.
Pesttidspastisj og dickensk grå gravglede. Ballades kritiker ble med på dødsreisen i "Fønix" under førpremieren nylig.
Hva er den perfekte lyden av å spise et eple? Ballades kritiker fikk det han ikke visste han ville ha og mere til under Only Connect i Stavanger.
Produsent
Orkestersjef
Førsteamanuensis i trommesett / jazz-slagverk
Prøvesang – Alt og tenor
Informasjonskonsulent
Solo Trompet