Arkiv

Anmeldelse

Samtidsmusikk er ikke samtidsmusikk

25. november 2020

DOBBELTANMELDELSE: To nye norske plater belyser avstanden mellom ytterpunktene i vår tids kunstmusikk; Vilde&Ingas «How Forests Think» og Marcus Paus’ «Dypt i forledelsen. Sanger til dikt av Jens Bjørneboe».

En mann som omtaler seg sjøl i tredje person

20. november 2020

«Plateparadiset» av Sæmund Fiskvik er umulig å forholde seg til – men vanskelig å overse. I en forvirra, problematisk form serverer kaderen fra gullalderen oss Sannheten.

Når verden vises i talenter fra Oslo

17. november 2020

Oslo World UNG programmerte med hjemlige artister i år. Stjerneskuddet Darkboat stjal mer av showet enn han som vel egentlig var headliner.

Dobbeltanmeldelse: Kurateringens kunst

16. november 2020

To nye norske plater med klassisk duorepertoar fra Beethoven og Sinding understreker viktigheten av tydelige programmer, skriver Maren Ørstavik i sin anmeldelse av to av høstens utgivelser.

Oslo World: HURGU!

12. november 2020

KONSERTMELDING: Ein begeistra levande inspirert Paal Nilssen-Love introduserte oss for eit nytt prosjekt på Cosmopolite på Oslo World-fredagen. Takk til Circus som vekte oss opp frå «eit flatare liv».

Oslo World: Blå unplugged

10. november 2020

Sjølv om både Kamara og Nova Amor dessverre måtte melde avbod, fekk vi oppleve nokre av dei mest spennande stemmene på den norske r´n´b-scena i eit intimt format.

Vellykket første bestillingsverk for barn på Osafestivalen

4. november 2020

KONSERTANMELDELSE: Med utgangspunkt i tradisjonelle regler har ensemblet bak bestillingsverket «Reglebein, Reglebein» skapt et fyrverkeri av en konsertforestilling.

Lavmælt tingingsverk under for høyt tak

4. november 2020

KONSERTANMELDELSE: Tingingsverket ved årets Osafestival ble først og fremst et eksempel på hvor mye konsertlokalet har å si for den musikalske opplevelsen.

Solistkoret berører og begeistrer

22. oktober 2020

Det Norske Solistkor feiret 70-årsjubileum i Ris kirke i Oslo lørdag 17. oktober. Med en nesten to timer lang konsert manet de frem tårer og latter hos et bergtatt publikum.

Neonspel

25. september 2020

KONSERTMELDING: Eg trur ikkje ei sjel hadde stussa om ein tidsreisande hadde snike inn ei Simmons trommemaskin med spelmannen på ein bygdefest på slutten av 1800-talet. Djupet synte kor naturleg elektronisk dansemusikk og tradisjonell folkemusikk heng saman.

Stillinger

Førsteamanuensis i musikkteori

Norges musikkhøgskole (NMH)

Førsteamanuensis II i obo og engelsk horn

Norges musikkhøgskole (NMH)

Førsteamanuensis II i eufonium

Norges musikkhøgskole (NMH)

Festivalprodusent

Oslo Jazzfestival

Produsent

Midtnorsk jazzsenter, Trondheim

Virksomhetsleder kultur

Eidsvoll kommune

Hovedinstrument-lærer på klarinett

Barratt Due musikkinstitutt

Hovedinstrument-lærer på horn

Barratt Due musikkinstitutt