Oslo Jazzfestival i minus

Festivalen solgte færre billetter enn forventet.

Jazz

Oslo Jazzfestival budsjetterte med et billettsalg på over 11.000 billetter i år. Billettsalget var imidlertid svakere enn forventet og festivalen må derfor tåle et lite underskudd i 2012, selv om antallet solgte billetter skal være like i underkant av 11.000.
– Vi er kjempefornøyde med avviklingen av festivalen. Det har vært mye bra respons, særlig på operakonsertene. Det har også vært mange fine klubbkonserter, selv om det ikke er til å stikke under stol at det har vært færre folk enn vi hadde håpet, sier markedssjef Lise Gulbrandsen.
Oslo Jazzfestival er en ideell stiftelse og har som mål å gå i balanse hvert år. I fjor fikk festivalen et overskudd på 470.000 kroner.
Under årets festival opptrådte blant annet Tony Bennett, Tord Gustavsen og Arild Andersen.

For å kommentere og diskutere artikkelen må du være logget inn på Facebook. Dersom du har en mening du ikke får postet her kan du alltid sende oss en e-post.

Flere saker
– Vi er Norges mest arrogante band – med under 1000 lyttere

– Vi er Norges mest arrogante band – med under 1000 lyttere

Det er få band som lever ut den analoge estetikken så bokstavelig som Lommekniv. Møt ett av de spennende bandene som spiller under årets Musikkfest.

Ballade video: – Det beste vi kan være

Ballade video: – Det beste vi kan være

Med Anders Buaas med Tanya Wells, Blue River, Nonne, Slug Boys, Highasakite feat. Miriam Bryant, Alan Walker og King, Maja Ratkje, Sigurd Ytre-Arne og Torstein Slåen.  

Ny leder ved Dokkhuset Scene i Trondheim

Ny leder ved Dokkhuset Scene i Trondheim

Kulturarbeider, musiker og musikkviter Håkon Hammer starter i jobben 1. august.

Nordisk visefestival vil løfte visa fram i lyset på tvers av grenser

Nordisk visefestival vil løfte visa fram i lyset på tvers av grenser

Gjennom fire dager samles hele Norden i Lillestrøm for å feire visemusikken – med allsangmorgener og nordiske nattkonserter på programmet.

Ujevn og uklar "Terminus"

Ujevn og uklar "Terminus"

Tekst og musikk trekker i hver sin retning, kryssende agendaer gjør resultatet dels for anmassende, dels for sprikende, midt i den gode viljen, skriver kritiker Erling E. Guldbrandsen om kammeroperaen "Terminus".

Se alle saker
Konserttips Oslo

Serier
Video
Radio