Hopp til innhald

Valdreslaget vant Oslokappleiken

Valdreslaget i Oslo tok pokal under helgens Oslokappleik.

Det var Valdreslaget i Oslo, altså den oslobaserte lagdansgruppen «for valdrisar, valdresvenner og dansere med interesse for valdresspringaren», som stakk av med storseieren under årets Oslokapppleik i helgen.

Valdreslaget var best av fire lag, hvorav kun fire poeng skilte første og fjerde plass. I tillegg vant Brit B. Totland og Rune Hammabäch, som også representerer Valdreslaget, klassen for hardingfeledans.

Les også:

Hilde Kirkebøen fra Hallingdal ble kåret til beste dansespelemann funder kappleiken. Se resten av vinnerne her.

Den årlige Oslokappleiken ble arrangert lørdag, som et samarbeid mellom Laget for folkemusikk og Bygdelagssamskipnaden. Det var 37 startnummer og 102 deltagere, en klar økning fra i fjor ifølge Laget for folkemusikk.

Ledige stillinger

Relaterte saker

Dobbelt pris til Seglem

– En institusjon i norsk musikkliv, mener NOPA.

Fire nominerte til millionstipend

Her er de nominerte Statoils klassiske talentstipend på en million kroner.

Sudan Dudan

Enkel oppskrift

Kva er slektskapet mellom folkemusikk frå Carolina, Niger og Valdres?

Hardingfele

Øyvind Sandum og Anne Marit Jota beste dansespelemenn under Oslokappleiken 2015

Den årlige Oslokappleiken ble arrangert lørdag 21. november

Flere saker

Josefine Visescene vinner av Prøysenprisen

Josefine Visescene 30 år: Norges nasjonale visescene

I 2025 feirer Josefine Visescene hele 30 år med konserter, og har blitt et sted med nasjonal betydning – som...

Andrew Mellor og Anna Thorvaldsdottir er vertskap under strømmesendingen om nominasjonene til Nordisk Råds musikkpris

Se nominasjonene til Nordisk råds musikkpris 2020 live

Tirsdag 16. juni kl. 14.00 annonseres årets nominerte til Nordisk råds musikkpris, og for første gang kan du følge med...

Tynset blandakor

Fordi du er en annen

– Det har alltid vært utfordrende å finne sin egen stemme, sin egen plass eller sin egen mening med tilværelsen....