Hopp til innhald

Valdreslaget vant Oslokappleiken

Valdreslaget i Oslo tok pokal under helgens Oslokappleik.

Det var Valdreslaget i Oslo, altså den oslobaserte lagdansgruppen «for valdrisar, valdresvenner og dansere med interesse for valdresspringaren», som stakk av med storseieren under årets Oslokapppleik i helgen.

Valdreslaget var best av fire lag, hvorav kun fire poeng skilte første og fjerde plass. I tillegg vant Brit B. Totland og Rune Hammabäch, som også representerer Valdreslaget, klassen for hardingfeledans.

Les også:

Hilde Kirkebøen fra Hallingdal ble kåret til beste dansespelemann funder kappleiken. Se resten av vinnerne her.

Den årlige Oslokappleiken ble arrangert lørdag, som et samarbeid mellom Laget for folkemusikk og Bygdelagssamskipnaden. Det var 37 startnummer og 102 deltagere, en klar økning fra i fjor ifølge Laget for folkemusikk.

Ledige stillinger

Relaterte saker

Dobbelt pris til Seglem

– En institusjon i norsk musikkliv, mener NOPA.

Fire nominerte til millionstipend

Her er de nominerte Statoils klassiske talentstipend på en million kroner.

Sudan Dudan

Enkel oppskrift

Kva er slektskapet mellom folkemusikk frå Carolina, Niger og Valdres?

Hardingfele

Øyvind Sandum og Anne Marit Jota beste dansespelemenn under Oslokappleiken 2015

Den årlige Oslokappleiken ble arrangert lørdag 21. november

Flere saker

Nina Pedersen Foto: Thomas Kolbein Bjørk Olsen / Berlinkontoret

Jazzer mellom barken og veden

Nina Pedersen er norsk i Italia og italiensk i Norge. Det kan både være en velsignelse og en forbannelse som...

Skillingsvisen om hjalmar og hulda red

En forsømt kulturarv: Bøker om skillingsviser formidler helt ny historie om gårsdagens greatest hits

Stort forskningsprosjekt og to bokverk setter flomlys på norsk og skandinavisk popmusikk fra 400 år tilbake. Vi får ny innsikt...

Ketil Bjørnstad

Tekstforfatterfondets ærespris til Ketil Bjørnstad

Prisen ble delt ut under NOPAs 80-årsjubileums-markering tirsdag kveld.