© Observatoriet

Vaage-opera til Luxembourg

17. og 18. mars vises "Nokon kjem til å komme" i Luxembourg.

Kunstmusikk

«Nokon kjem til å komme» ble [link id=55306 title=»urfremført under»] Ultimafestivalen i Oslo i 2000, er spilt inn med BIT20 Ensemble og ble utgitt på CD i 2004.

Les også: [link id=61633 title=»Intervju med Knut Vaage om operaen.«]

På engelsk har Jon Fosses tekst fått tittelen «Someone is going to come», og den fremføres sammen med Camille Kergers «Ein Mond aus kochender Milch», begge verk i regi av Bruno Berger-Gorski, med scenografi og kostyme av Thomas Dörfle, og under Markus Bieringers musikalske ledelse.

Forestillingen hadde sin tysklandspremiere på Phalztheater i Kaiserslautern 2. november 2013 og fremføres ved Théâtre National du Luxembourg 17. og 18. mars.

Les mer om produksjonen på teaterets hjemmeside.

For å kommentere og diskutere artikkelen må du være logget inn på Facebook. Dersom du har en mening du ikke får postet her kan du alltid sende oss en e-post.

Flere saker
– Vi er Norges mest arrogante band – med under 1000 lyttere

– Vi er Norges mest arrogante band – med under 1000 lyttere

Det er få band som lever ut den analoge estetikken så bokstavelig som Lommekniv. Møt ett av de spennende bandene som spiller under årets Musikkfest.

Ballade video: – Det beste vi kan være

Ballade video: – Det beste vi kan være

Med Anders Buaas med Tanya Wells, Blue River, Nonne, Slug Boys, Highasakite feat. Miriam Bryant, Alan Walker og King, Maja Ratkje, Sigurd Ytre-Arne og Torstein Slåen.  

Ny leder ved Dokkhuset Scene i Trondheim

Ny leder ved Dokkhuset Scene i Trondheim

Kulturarbeider, musiker og musikkviter Håkon Hammer starter i jobben 1. august.

Nordisk visefestival vil løfte visa fram i lyset på tvers av grenser

Nordisk visefestival vil løfte visa fram i lyset på tvers av grenser

Gjennom fire dager samles hele Norden i Lillestrøm for å feire visemusikken – med allsangmorgener og nordiske nattkonserter på programmet.

Ujevn og uklar "Terminus"

Ujevn og uklar "Terminus"

Tekst og musikk trekker i hver sin retning, kryssende agendaer gjør resultatet dels for anmassende, dels for sprikende, midt i den gode viljen, skriver kritiker Erling E. Guldbrandsen om kammeroperaen "Terminus".

Se alle saker
Konserttips Oslo

Serier
Video
Radio