Hopp til innhald
Amazon logo plain svg

Amazon inn i strømmemarkedet

Nettgiganten lanserer egen tjeneste for strømming av musikk.

Amazon Music Unlimited lanser en egen musikkstrømmingstjeneste, og tar med det opp kampen mot Spotify, Tidal og Apple Music, melder Dagens Næringsliv (DN).

Tjenesten er foreløpig kun tilgjengelig i USA. Der vil den koste 8 dollar i måneden for Prime-medlemmer, Amazons egen kundeklubb med rundt 60 millioner medlemmer på verdensbasis. Dette er 2 dollar lavere pris enn hos konkurrentene.

Det er ikke kjent når Amazons strømmetjeneste blir åpnet for norske brukere, men det er ifølge DN planlagt lansering i Storbritannia, Tyskland og Østerrike allerede senere i år.

Ledige stillinger

Relaterte saker

Antu soundcloud

Hva vil dø med Soundcloud?

Musikkdelingstjenesten er i trøbbel. Tar den med seg EDM, urbane og andre sjangre i dragsuget?

640px White Flag

– Vi heiser det hvite flagget og erklærer krig.

Vi slutter oss til resignasjonens store hær. Heretter legger Kirkelig Kulturverksted all musikken ut på alle kanaler fra utgivelsesdagen. Men...

Skjermdump nettsidene til The Stream

The Stream til USA

TV 2 og produksjonsselskapet Monster har solgt formatet til det amerikanske tv-selskapet NBC.

Tidal logoen. Selskapet har avskjediget 17 % av sine ansatte globalt.

Tidal mindre transparent

Distributører og plateselskap får ikke lenger daglig innsikt i strømmetall fra Tidal. Selskapet DaWorks prioriterer nå utgivelser i andre strømmetjenester.

Spotify logo

Opp- og nedtur for Spotify

Inntektene øker med 52 prosent, men samtidig viser regnskapet en sterk utgiftsvekst.

Flere saker

Publikumsbilde fra Øyafestivalen

Balanse på agendaen

Øyafestivalen består av mange dyktige kvinner i mange roller, og vi ønsker oss flere, skriver festivalen i dette innlegget i...

Knut Hamre med tidligere elev Benedicte Maurseth

Knut Hamre utnevnt til kommandør av St. Olavs Orden

Hamre fekk utmerkinga for sitt arbeid for den norske folkemusikken. Tildelinga fann sted 3. mars.

Gunn Hilde Erstad Haugen spiller bass i bandet Rendezvous Point. Her spiller bandet på Folken i Stavanger

– Må bevise at vi er gode nok

Institutt for rytmisk musikk ved UiA har utdannet noen av de fremste musikerne i landet, men blant de uteksaminerte studentene...