I og rundt hovedstaden har det fra tid til annen blitt etterlyst en konsertarena som kan trekke de aller, aller største artiststjernene til landet. Om Telenor Arena på Fornebu holder i kapasitet (og akustikk/struktur), og om det bør være noe inne i selve byen er blant diskusjonene som har gått i årene både før og etter pandemi.
I helga skrev Kontekst.no at når Valle Hovin ikke er nok, har forslag inkludert «blant annet Voldsløkka og Bjerke travbane mens et utvalg av politikere og debattanter okker seg over at Oslo mister verdensstjernene til andre byer. Samtidig dukker kritikken mot Oslo-regionens største innendørs konsertarena Telenor Arena opp regelmessig rundt inntoget til popstjernene. Både når det gjelder lyd og lokasjon.»
Kontekst har spurt alle de største Oslo-partiene i forkant av kommunevalget i dag, 11. september: Bør Oslo ha en ny, innovativ konsertarena nærmere sentrum for verdens største artister?
Alle partiene unntatt Rødt og Krf sier de vil arbeide for dette. Dessuten plasserer Arbeiderpartiet, fortsatt i følge Kontekst, seg på et «kanskje».
– Vi ønsker å revidere arrangementsstrategien, og det pågår utredningsarbeid for å se på nye og andre arenaer enn de vi allerede har, svarer partiet.
I samme artikkel tar promotør Peer Osmundsvaag i All Things Live til orde for en «dobbel Ullevål»:
– Det vi mangler er et Ullevål som er dobbelt så stort og som kan fungere som en flerbruksarena med både idrett og kultur. Noe med en kapasitet på rundt 40-50 000.
Se hva alle de etablerte partiene svarer her.

Ballade video: Drømmer om barndommen
Super sommermeny med musikkvideoer fra Levina Storåkern x 2, St. Niklas, Quarter Wolf, Hamstermann, El Cartel, Therese Ulvan, STORM & Fixation, Ole Evenrud og Henning Kvitnes.

Hvor brenner det, Guro Furunes Pettersen og Chris Schaal?
Evner bransjen å bevare en grasrot av ny kreativ musikk og bransje utenfor hovedstaden? Og hva kjennetegner egentlig en vellykket undergrunnsscene?

– Øyafestivalen må ta et oppgjør
Utestedet Blå avslutter samarbeidet med Øyafestivalen i protest mot festivalens eierskap.

Øm virvelvind. Axel Skalstad (1992-2025): Jeg blir bare så glad av å se deg spille.
Minneordene over trommeslager Axel Skalstad er skrevet av Filip Roshauw. Skalstad gikk bort i en ulykke nylig, altfor ung med sine 32 år.

Så vanskelig er det ikke.
Hva om likestilling på festivalene bare var...helt vanlig?

Dette ble vedtatt på Tonos årsmøte 2025
Under årets møte ble de fleste foreslåtte endringene i vedtektene vedtatt, men noen sentrale forslag falt.