Riksscenen for hele landet

Aftenposten viser vei

Har identifisert nye suksesskriterier som «hitlåt» og «image».

Kalender

Kampenjazz: Braid

20/09/2020 Kl. 20:00

Oslo

Crashkurs i Symfonisk Lytting

21/09/2020 Kl. 18.00

Vestland

Chansons Internationales

22/09/2020 Kl. 19:00

Oslo

Romantikk og Revolusjon

22/09/2020 Kl. 19:00

Oslo

Legg til arrangement
Se alle

Aftenposten slår i dag stort opp over forsiden til Kulturbilaget det de kaller «musikkbransjens nye mekanismer«.

Her finner de elementer som «hitlåt» («Å ha en hitlåt er nå essensielt, ikke bare i forhold til radiospilling, men også når det gjelder gode plasseringer på digitale spillelister»), «manager» («Skal man prøve seg på det amerikanske musikkmarkedet anses det som for uprofesjonelt ikke å ha noen som representerer en.») og, ikke minst, «image» og «synlighet» («Det er ikke alltid så avgjørende hva man gjør, så lenge man blir sett.»).

Godt at noen fanget opp dette.

Stillinger

Forretningsutvikler

Sørf – Sørnorsk kompetansesenter for musikk

Førsteamanuensis i fløyte

Norges musikkhøgskole

Førsteamanuensis i klarinett

Norges musikkhøgskole

Kantor

Ulstein kyrkjelege fellesråd

Direktør kultur og folkehelse

Trøndelag fylkeskommune

Seksjonssjef Den kulturelle skolesekken

Innlandet fylkeskommune Kultur

Hold deg oppdatert

Meld deg på vårt nyhetsbrev