Hopp til innhald

Aftenposten viser vei

Har identifisert nye suksesskriterier som «hitlåt» og «image».

Aftenposten slår i dag stort opp over forsiden til Kulturbilaget det de kaller «musikkbransjens nye mekanismer«.

Her finner de elementer som «hitlåt» («Å ha en hitlåt er nå essensielt, ikke bare i forhold til radiospilling, men også når det gjelder gode plasseringer på digitale spillelister»), «manager» («Skal man prøve seg på det amerikanske musikkmarkedet anses det som for uprofesjonelt ikke å ha noen som representerer en.») og, ikke minst, «image» og «synlighet» («Det er ikke alltid så avgjørende hva man gjør, så lenge man blir sett.»).

Godt at noen fanget opp dette.

Ledige stillinger

Relaterte saker

By:Larm logo hvit

Livet etter by:Larm

De mange regionale bransjetreffene som nå vokser frem kan være et signal om at by:Larm gjør noe feil, og at...

Sassybeat Faksimile fra Dagbladet.no

Drømmefabrikken by:Larm

Årets «Bylarmfavoritt» ble kåret allerede i oktober i fjor. Hvilke mekanismer er i sving når band hypes på denne måten?

Myspace logo

Goodbyespace

Noen som husker MySpace? Hva skjedde?

Spotify logo

Spotify: 750 000 betalende abonnenter

– Vi betalte ut mer enn 45 millioner euro til rettighetshavere i 2010.

Torgny

– VG-lista er helt avleggs

– Det reelle musikkonsumet i dag speiles ikke i VG-lista i det hele tatt, sier Torgny Amdam. Han og andre...

Det svinger

Denne spillestilen lærer du ikke på Musikkhøgskolen. Ikke i Lillebjørn Nilsens gitarbok, heller. Men den svinger, lell.

Flere saker

Balladepodden live: (f.v) Morten Brenne, Kristin Falck, Tellef Øgrim og Aslaug Olette Klausen

Folkelarm-spesial: Hvordan turnere nye DKS?

Balladepodden ved Tellef Øgrim og Aslaug Olette Klausen med gjester på scenen under Folkelarm.

Hal Clark on Holiday

Pionermemoarer fra norsk moderne musikks start

En amerikaner på jakt etter mening: Hal Clark fant sin inspirasjon i 70-tallets Norge, og det var komponist Arne Nordheim som...

Oslo Kru på jobb før pandemien

– Alvorlig løftebrudd

Scenearbeidernee har fått nok. Og Ap og SV setter i gang omkamp om koronakompensasjoner for siste del av 2020.