Trønder-vorspiel

All Ears-festivalen arrangeres for 10. gang om én uke. Ny Musikk Trondheim inviterer til improvisert forspill dagen før dagen.

Populærmusikk

All Ears-festivalen er dedikert til vise fram improvisert musikk, og har holdt det gående siden 2002. Torsdag 13. januar sparkes den 10. utgaven i gang på Fabrikken ved Vulkantomta og på Henie-Onstad Kunstsenter i Bærum.

For femte gang avholdes vorspiel i Trondheim. I år skjer det dagen før festivalen åpner i Oslo, altså den 12. januar. Åsted er Dokkhuset, og dørene åpner kl. 20.00.

Dette er programmet:

Kevin Drumm (US) – preparert gitar

Maja S. K. Ratkje (NO) – stemme / elektronikk
Zeena Parkins (US) – elektronisk harpe

Jerome Noetinger (FR) – elektroakustiske enheter
Lionel Marchetti (FR) – elektroakustiske enheter

Arrangør er Ny Musikk i Trondheim i samarbeid med Trondheim Jazzforum og Dokkhuset scene.

For å kommentere og diskutere artikkelen må du være logget inn på Facebook. Dersom du har en mening du ikke får postet her kan du alltid sende oss en e-post.

Flere saker
– Vi er Norges mest arrogante band – med under 1000 lyttere

– Vi er Norges mest arrogante band – med under 1000 lyttere

Det er få band som lever ut den analoge estetikken så bokstavelig som Lommekniv. Møt ett av de spennende bandene som spiller under årets Musikkfest.

Ballade video: – Det beste vi kan være

Ballade video: – Det beste vi kan være

Med Anders Buaas med Tanya Wells, Blue River, Nonne, Slug Boys, Highasakite feat. Miriam Bryant, Alan Walker og King, Maja Ratkje, Sigurd Ytre-Arne og Torstein Slåen.  

Ny leder ved Dokkhuset Scene i Trondheim

Ny leder ved Dokkhuset Scene i Trondheim

Kulturarbeider, musiker og musikkviter Håkon Hammer starter i jobben 1. august.

Nordisk visefestival vil løfte visa fram i lyset på tvers av grenser

Nordisk visefestival vil løfte visa fram i lyset på tvers av grenser

Gjennom fire dager samles hele Norden i Lillestrøm for å feire visemusikken – med allsangmorgener og nordiske nattkonserter på programmet.

Ujevn og uklar "Terminus"

Ujevn og uklar "Terminus"

Tekst og musikk trekker i hver sin retning, kryssende agendaer gjør resultatet dels for anmassende, dels for sprikende, midt i den gode viljen, skriver kritiker Erling E. Guldbrandsen om kammeroperaen "Terminus".

Se alle saker
Konserttips Oslo

Serier
Video
Radio