Hopp til innhald

Nytt fra Reidar Larsen

I dag vender Reidar Larsen tilbake med sitt tiende album – hans første på fire år. «This One’s On Me» er produsert sammen med Lars Håvard Haugen fra Hellbillies.

«This One’s On Me» ble uoffisielt sluppet allerede i helgen under årets Ole Blues festival i Bergen, men slippes offisielt i dag på plateselskapet Norsk Underholdningsindustri. Larsen solodebuterte med «I’m a Bluesman» i 1982, og dette kan vel stå som mottoet for hans musikalske karriere siden. Åtte album har fulgt siden, sist «Storyteller» i 1997. Larsen startet sitt pianospill innen den klassiske verden, men konverterte til blues etter at han som 17-åring møtte piano-blueslegenden Otis Spann.

I to tiår har Reidar preget norsk musikk med sine blåtoner. Han har spilt flere ganger i New York, hatt flere turneer i England og deltatt på en rekke festivaler rundt om i Europa. Reidar Larsen gjennomfører over 100 konserter i året og opptrer på alle de store bluesfestivalene i Norge.

Ledige stillinger

Relaterte saker

Kåre Virud, collage (fra Bluestown Records)

Østkanten Bluesklubb er 10 år

Østkanten Bluesklubb i Oslo er hundre prosent basert på frivilighet, og har over 70 arrangementer i året. Nå kan klubben...

Flere saker

Turab

Turabs andreplate: Å lande med beina i begge leire

Melodisk og fredssøkende diasporapop – Turabs andrealbum går inn i en stor samtale flere pop- og tradisjonsmusikere har trukket Norge inn i.

Konsertrekker

– En gave til fansen

Norske pop- og rockartister jekker seg ned og dropper store enkeltkonserter til fordel for konsertrekker på klubbnivå. «Definitivt ikke økonomisk...

H.K.H. Kronprins Haakon deler ut prisen Årets internasjonale suksess

Det var her det begynte

H.K.H. Kronprins Haakon deler ut prisen til Årets internasjonale suksess 11. juni. Se de nominerte her.