– Jeg ble jo til slutt ganske drittlei av å våkne opp med eksistensiell angst i studietida. Jeg skjønte liksom ikke at grunnen kanskje kunne være at man drakk to-tre ganger i uka, sier bandets frontfigur.

Synkende sponsorinntekter

Operaen har ikke funnet erstatter for sin hovedsponsor.

Kunstmusikk

I 2009 hadde Den norske Opera og Ballett sponsorinntekter på 28 millioner kroner. Det sank til 25,2 i fjor, og fortsetter antagelig å synke i år, forklarer operadirektør Tom Remlov til Dagens Næringsliv.

— Det er vanskelig å si nøyaktig, men årets sponsorinntekter vil ende på rundt 22 millioner kroner. En av grunnene til det er at hovedsponsor Mervedes-Benz avsluttet sitt engasjement ved nyttår, sier Remlov til avisen.

Det er ikke funnet noen erstatter for hovedsponsoren.

Nedgangen skyldes også at flere har falt fra i operaens losjeprogram.

For å kommentere og diskutere artikkelen må du være logget inn på Facebook. Dersom du har en mening du ikke får postet her kan du alltid sende oss en e-post.

Flere saker
– Vi er Norges mest arrogante band – med under 1000 lyttere

– Vi er Norges mest arrogante band – med under 1000 lyttere

Det er få band som lever ut den analoge estetikken så bokstavelig som Lommekniv. Møt ett av de spennende bandene som spiller under årets Musikkfest.

Ballade video: – Det beste vi kan være

Ballade video: – Det beste vi kan være

Med Anders Buaas med Tanya Wells, Blue River, Nonne, Slug Boys, Highasakite feat. Miriam Bryant, Alan Walker og King, Maja Ratkje, Sigurd Ytre-Arne og Torstein Slåen.  

Ny leder ved Dokkhuset Scene i Trondheim

Ny leder ved Dokkhuset Scene i Trondheim

Kulturarbeider, musiker og musikkviter Håkon Hammer starter i jobben 1. august.

Nordisk visefestival vil løfte visa fram i lyset på tvers av grenser

Nordisk visefestival vil løfte visa fram i lyset på tvers av grenser

Gjennom fire dager samles hele Norden i Lillestrøm for å feire visemusikken – med allsangmorgener og nordiske nattkonserter på programmet.

Ujevn og uklar "Terminus"

Ujevn og uklar "Terminus"

Tekst og musikk trekker i hver sin retning, kryssende agendaer gjør resultatet dels for anmassende, dels for sprikende, midt i den gode viljen, skriver kritiker Erling E. Guldbrandsen om kammeroperaen "Terminus".

Se alle saker
Konserttips Oslo

Serier
Video
Radio