Hopp til innhald
Jazzfestival på sykehjem

Jazzfestival på sykehjem

Tirsdag inntok Maijazz og Gulljazz Stokka sykehjem i Stavanger.

Gulljazz ble etablert i 2013 og har som mål å tilby jazzfestivaler på sykehjem i Norge hele sommerhalvåret.

Tirsdag var Stokka sykehjem festivalarena, og beboere, deres pårørende og de ansatte er tilbudt festivaldag fra kl 12-16 med grillmat, drikke og og musikk fra første halvdel av 1900-tallet ved orkestrene Ytre Åmøen Dixitrain, Anh Vu Kvartett, Vidar Kenneth Johansens Clarinuts og Birgits Husband.

Samarbeidet mellom Maijazz og Gulljazz er nytt av året, og etter Maijazz går turen til Molde for Moldejazz og Oslo for Oslo Jazzfestival, det hele med Kavlifondet som samarbeidspartner.

Ledige stillinger

Relaterte saker

Significant Time, foto: André Sahlman Hanssen.

Middelaldermusikk og ein kritikar med identitetskrise

Sjølv på konsertane med unge musikarar heldt helgepublikumet på årets MaiJazz høg gjennomsnittsalder. Korleis påverkar dette framtida i norsk jazz?

Flere saker

Boy pablo anroper Europa

Klatrer på Billboard: Albumdebut, Europaturné og nye låter fra boy bablo

Albumdebut i 2020, europaturné i 2021.

Rebekka Gardens video Kontæiner

Ballade video: På rett hylle i livet

Vi tyvstarter påsken med Rebekka Garden, Susanna, Aggie Frost, Naeon Teardrops, Röyksopp med Astrid S., Gundelach, Butterfly Garden, Nina Gaarden,...

Fra Asker I midten den amerikanske låtskriveren og produsenten Kipp Williams.

Vil lage låter som selger

Asker Music Expo Song Camp satser på lokale talent og kommersiell popmusikk.