Hopp til innhald

Tatt med marijuana

Den fransk-tyske musikeren Gonzales ble tatt i tollen på Gardermoen med 1,8 gram marijuana. Konserten på Blå sist lørdag ble følgelig noe amputert.

Gonzales og hans partner Paul PM landet som planlagt på Gardermoen på Lørdag. Gonzales ble tatt av tollerne med 1,8 gram marijuana. Det endte med at han måtte overnatte hos politiet på Gardermoen, og ble sendt til Paris (han bor i Berlin, men er fransk statsborger) søndag morgen.

Lørdagens konsert skulle være hans aller første i Skandinavia. Gonzales er for de neste to årene nektet innreise til Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Politiet har opplyst arrangør Kjell Society at det er mulig å søke visum for å opptre. Vi er i løpende kontakt med Gonzales for å få til en ny konsert til sommeren. Gonzales er også veldig lei seg, og har beklaget situasjonen. Han har lovet å komme tilbake til Norge.

Ledige stillinger

Flere saker

Peer Gynt på Gålå 25. juli 2022 – taket raser

Hva gjør vi med frivillighetstørken på festivaler og spel i Frivillighetens år?

En sommer med festivaler og spel er over. En sommer med medieoppslag om fortvilte festivalsjefer og spelarrangører, som oppfordrer frivillige...

Pianistene Ellen Ugelvik og Andreas Ulvo går løs på hvert sitt åpne klaver med bare never og fysisk intensitet.

Borealis 2020: Sax-appeal, fysisk arbeid og vakker pling-plong

Tre nye norske verker utfordrer normalen – hos både orkester og publikum.

Beatles i gresset Apple Universal

Åpent brev til Paul McCartney

Kunsthistoriker Tommy Sørbø liker ikke The Beatles.