Hopp til innhald

Sitter og venter?

Det lave antallet Tromsø-band på årets Bylarm bunner i bandenes latskap, i følge Buktafestival-sjef Robert Dyrnes.

Robert Dyrnes sier til Folkebladet.no at alt for mange «sitter på ræva og venter».

— Mange tror at bransjen kjenner til dem. Det stemmer ikke. Det finnes ingen passive medlemskap i musikkbransjen, man er nødt til å anstrenge seg for å slå gjennom.

Bylarm, som starter i Oslo kommende torsdag får besøk av følgende band fra Tromsø: Alit Boazu, Hekla Stålstrenger og The Urban Blues Band.

Buktafestivalen arrangeres i år fra 17-17 juli i i Telegrafbukta på sydspissen av Tromsøya.

Ledige stillinger

Flere saker

Karin Krog Foto: Vidar Ruud

NOPAs hederspris til Karin Krog

Flere priser delt ut da NOPA feiret 80 år med konsert på Chat Noir i Oslo tirsdag kveld.

Bluesgitar

Mangelfull informasjon og misvisende tall om kulturskolene

Det er færre elever i kulturskolen. Men tilgjengelig statistikk viser hverken hvor stor nedgangen er, eller hvorfor.

Arctic sounds – øyvind strønen og Kristina Kamakas

Penger i bakgrunnen: Arctic Sounds sikter mot instrumentalstrømming

Det nye instrumental-selskapet Arctic Sounds sikter mot spillelister for avslapping og studering, og enklere musikkbruk i video og tv. Hvis...