Brand Barstein er ny redaktør av Musikk-Kultur. (Foto: Musikk-Kultur)

Brand Barstein til Musikkultur

Journalist og fotograf Brand Barstein er ny redaktør av medlemspublikasjonen til Creo – forbundet for kunst og kultur, og skal lede Musikkultur fra papir til heldigital publikasjon.

Kalender

Musikkultur har vært produsert både på papir og nett i en årrekke. I fjor ble det klart at publikasjonen skal bli heldigital, og at papirversjonen legges ned. Nå er det klart at Barstein skal lede overgangen og utviklingen av den heldigitale publikasjonen som ny redaktør av Musikkultur. Det er kunstnerorganisasjonen Creo som torsdag 11. mai publiserte et intervju med Barstein om redaktørjobben.

– Da jeg så at de skulle over til en heldigital publikasjon, virket det som et utrolig spennende prosjekt å jobbe med, fortalte Barstein til Creo. – Det er på mange måter en ny start, og vil forhåpentlig ende opp med å være en kjemperessurs for kreative utøvere, og for et større, kulturinteressert publikum.

Barstein har ambisjoner om at Musikkultur skal fortsette å være en viktig stemme i kulturoffentligheten, fortsetter han til Creo:
– Vi skal rapportere om det som skjer. Så håper jeg at gjennom å være på ballen og levere opplysende innhold, at vi vil være relevante og skape engasjement hos våre lesere. Vi skal naturligvis følge opp kulturpolitikken, og passe på å holde sittende kulturminister og eventuelt nestemann til de løftene de gir.

Mange herværende lesere kjenner Brand Barstein som en av skribentene i Ballade gjennom flere år, blant annet gjennom seriesatsingen om lyrikken i musikken, Bak ordene, der Barstein har vært en av hovedskribentene og levert fine dybdeintervjuer med blant andre Lars Lillo-Stenberg, bandet Hardhaus, Ørnulf Juvkam Dyve i Staut og Ulf Risnes fra Tre Små Kinesere. I tillegg har han gjort flere saker om filmmusikk, blant annet gjennom intervjuer med Martin Horntveth og Hanne Hukkelberg.

Ballade gratulerer Brand Barstein med redaktørjobben, og ønsker ham og teamet i Musikkultur lykke til!

For å kommentere og diskutere artikkelen må du være logget inn på Facebook. Dersom du har en mening du ikke får postet her kan du alltid sende oss en e-post.