Paneldeltakere Collage: Trondheim Calling

Første konferanseslipp fra Trondheim Calling 2017

Konferanseprogrammet kan foreløpig by på mediedebatt og diskusjon med utgangspunkt i spørsmålet: Hvordan få frem ny norsk musikk?

Kalender

Musikkonferansen Trondheim Calling arrangeres for 7.gang 2-4.februar og trekker musikkbransje og musikere fra hele Norge. Nå er første del av konferanseprogrammet klart. Overordnet tema for denne delen er hvordan få ny norsk musikk frem.
Mediedebatt
Det vil bli debatt med tittelen: Hvordan skal vi få fram nye norske artister i dagens mediebilde?
Spørsmålene som stilles er:
– Hvordan er det å være debuterende musiker anno 2017 i forhold til å få medieoppmerksomhet?
– Er utviklingen et problem eller finner musikkbransjen andre måter å nå sitt publikum?
– Hva er Kulturredaktøren i 2017 sin funksjon?
– Hvor får publikum sitt kulturstoff fra i fremtiden (nye forbruksvaner) og hvordan ser framtidas kultursider ut?
I panelet:
Audun Vinger (Redaktør og musikkanmelder Dagens Næringsliv)
Helge Skog(musikkjournalist og kommentator Feedback/iTromsø)
Heidi Kultorp (Leder Kulturavdelinga Adresseavisen)
Elin Aamodt (Daglig leder Artistorganisasjonen GramArt)
Kristian Kallevik (Leder for plateselskapet Fysisk Format og platebutikken Tiger)
Moderator er Snorre Valen.
Andre klare punkt
Andre punkt på programmet som er klare er Q&A med Sondre Lerche, Crowdfunding med Christer Falck, Releaseplanlegging med Jarle Savio i Phonofile, Spillelisteplugging med Mona Fimreiete i Phonofile, Digital markedsføring med Pernille Dragsten Holden i Phonofile og Synk- bruk av musikk i film, TV, reklame og spill med Johan HUsvik fra Phonofile,.

For å kommentere og diskutere artikkelen må du være logget inn på Facebook. Dersom du har en mening du ikke får postet her kan du alltid sende oss en e-post.
Konserttips Oslo