Den norske dirigenten overtar som operasjef for Bergen Nasjonale Opera i 2021.

Eivind Gullberg Jensen under pressekonferanse i Grieghallen 11. juni, © Monika Kolstad

– Som ny operasjef er Eivind Gullberg Jensen et lykketreff, sier styreleder i Bergen Nasjonale Opera (BNO), Harald Victor Hove i en pressemelding.
– Han er en etterspurt dirigent i den internasjonale musikkverden, like fortrolig med det moderne som det klassiske repertoaret, og har gjennom hele sin karriere også hatt regelmessige oppdrag ved ledende operakompanier verden over. I tillegg til solid kunstnerisk forankring, vil han som vestlending og bosatt i Bergen kunne bygge videre på den sterke posisjonen BNO har vunnet seg både nasjonalt og internasjonalt.

–Det er ei stor gleda for meg å meddela at eg frå 2021 skal gjera ein innsats for operakunsten i min heimby Bergen. Opera er på mange måtar den ultimate kunstform, der musikk, teater, dans og visuell kunst, kulminerer i noko enno større – eg ser fram til å fortsetja det framifrå arbeidet som er lagt ned av BNO og Mary Miller dei siste åra, for å overbevisa publikum på Vestlandet om nettopp dette. I tillegg til å leia BNO kunstnerisk, vert ei av mine viktigste oppgåver å delta i arbeidet med å overbevisa politikarar nasjonalt og regionalt, om at Vestlandet treng eit ordentleg operahus. Dette er ei oppgåva eg med største gleda tar fatt på umiddelbart, sier påtroppende operasjef Gullberg Jensen.

En pasjon og et privilegium
Eivind Gullberg Jensen har hatt en omfattende internasjonal karriere siden 2002. Han har dirigert ved mange anerkjente orkestre, blant annet som sjefsdirigent for NDR Radiophilharmonie i Tyskland og som gjestedirigent ved store operahus i Europa og Japan. I Bergen har han dirigert Bergen Filharmoniske Orkester regelmessig siden 2001, og deltatt på Festspillene flere ganger, sist da han dirigerte årets åpningsforestilling, Venter, regissert av Calixto Bieito.

– Å dirigera opera er min store pasjon, men det er tidkrevjande og lite familievennleg, forteller Gullberg Jensen i et intervju på BNOs nettsider.

– Det fyrste som slo meg då eg vart spurt om denne utfordringa, var at eg no kunne leva ut denne pasjonen, utan å få så dårleg samvet for familien. Samstundes vart eg inspirert av å kunne delta meir i kulturlivet i heimbyen min. Det kjennest i det heile veldig godt. Å ha ein jobb i same by man har barn og husstand er eit privilegium mange tar for gitt, men som eg aldri har opplevd.

På spørsmål om hvordan han tenker at opera som kunstform kan vokse og tiltrekke seg nye publikummere, trekker han særlig frem viktigheten av å ha et eget operahus.

– På tross av mange flotte operaproduksjoner i Bergen gjennom åra, tenker eg likevel at det fins ein stor umetta operamarknad på Vestlandet. Vår oppgåve er primært å produsera opera på høgste nivå, for å stimulera det publikummet me allereie har. Vår sekundære oppgåve er å få på plass eit nytt operahus så raskt som mogleg – fyrst då vil Vestlandet få oppleva opera på sitt aller beste.

Publisert:

Del: