Prisdryss for norske skapere av lyd og musikk i spill
Disse vant priser under GACO–Awards 2022.
Sammen med GACO-konferansen (se egen sak) ble også prisutdelingen for norske komponister og lyddesignere som har utmerket seg i året som har gått, arrangert. For lyd i spill og interaktive medier ble det delt ut priser for: mest innovativ lyd/musikk, best lyddesign, best score, og best implementering av lyd/musikk. Martin Kvale stakk av med to priser for sitt arbeid med spillene Sable og Moonglow Bay, mens Eirik Surkhe vant for best score i Spelunky 2, og Tom-Ivar Arntzen for best lydimplementering i Klang 2.
Innovasjonsprisen blant dem bærer navn etter lyddesigneren Jory Prum* (1975–2016).
Alle nominerte – og vinnerne blant dem:
Jory Prum Most Innovative Audio in Games & Interactive Media*
- Martin Kvale for Sable – vinner
- Tom-Ivar Arntzen for Klang 2
Best Sound Design for Games & Interactive Media
- Martin Kvale for Moonglow Bay – vinner
- Philip Dahlstrøm for Bonkies
- Arian Vik for Forgotten Spirits
Best Music Scoring for Games & Interactive Media
- Eirik Surkhe for Spelunky 2 – vinner
- Sam Shandley for Forgotten Spirits
- Blind for Klang 2
Best Audio Implementation for Games & Interactive Media
- Tom-Ivar Arntzen for Klang 2 – vinner
- Marianne Austvik for Dwarfheim
- Martin Kvale for Sunlight
Ledige stillinger
Prosjektansvarlig
MusikkforleggerneSøknadsfrist:27/01/2025
Ultima søker kreativ markedsfører og digital innholdsprodusent
Ultima Oslo Contemporary Music FestivalSøknadsfrist:25/01/2025
Professor/ førsteamanuensis i musikkterapi
Norges musikkhøgskole (NMH)Søknadsfrist:09/02/2025
Prosjektleder musikk og arbeidsliv
Institutt for musikkvitenskap - UiOSøknadsfrist:22/01/2025