Hopp til innhald

Pris til WiMP

Internasjonal heder til norsk strømmetjeneste.

Den norske musikktjenesten WiMP ble i går kveld kåret til vinner av Meffys i klassen for beste musikktjeneste.

Den internasjonale prisen profilerer de nyeste innovative musikktjenestene som utnytter den mobile plattformens unike egenskaper og gir en rimelig og god brukeropplevelse. I en pressemelding heter det at «WiMP møtte dommernes kriterier; en tjeneste som tilfredsstiller forbrukernes umettelige etterspørsel etter å oppdage, dele og få tilgang til musikk, samtidig som den demonstrerer en klar og bærekraftig forretningsmodell. De viktigste faktorene for juryens valg var innovasjon – teknisk, kreativ eller kommersiell, oppnåelse av opprinnelig mål, mobilitet, tilgjengelighet og brukervennlighet på tvers av flere plattformer, kvalitet, kvantifiserbare forretningsmessige deler og bevist suksess i markedet.»

— Vi er veldig glade og stolte over å motta anerkjennelse fra Meffys dommerpanel, og ser nå frem til å bringe WiMP ut til mange nye brukere i våre eksisterende og nye markeder, sier administerende direktør i Aspiro Gunnar Sellæg.

Ledige stillinger

Relaterte saker

WiMP i vekst

Canal Digital og lansering i Sverige har tredoblet antall brukere.

Nedgang i ulovlig nedlasting

I følge spørreundersøkelse fra IFPI.

Rikke Normann

Strømming inkluderes i VG-lista

– Riktig tidspunkt å gjøre det på, mener Sveinung Rindal i WiMP.

Dobling for WiMP

200 000 brukere i fire land.

Spotify banner og J. Forster

– Nå kan vi høste fruktene

TONO er så optimistiske på vegne av streamingtjenestene at de erklærer en ny tidsregning: 2011 er «År 1» for digitalmusikken.

Jan Richard Kjelstrup

År 1 for digitalmusikken

INNLEGG: Endringene for digital distribusjon av musikk er nå så store at vi kan starte tidsregningen på nytt, skriver Jan...

Flere saker

Gramo logo Sort 509×315

Desemberutbetalingen fra Gramo forsinket

Pengene vil i stedet bli utebetalt i mars neste år.

Ribozyme

Ribozyme: Veien tilbake og et nytt lydbilde

Bergenskvartetten Ribozyme har blitt kalt «annerledesbandet» i byens rocke-og metalmiljø. Det 25 år gamle bandet slapp nylig sitt åttende album,...

ISÁK på Blå under Oslo World Foto: Simen Omland

Kor mange stemmer har du i deg, Ella Marie?

Vår meldar spør etter at ISÁK viste fram dansemusikkens frigjeranda kraft under Oslo World lørdag.