Hilde Bjørkum (Foto: Førdefestivalen)

Festival utan skjegg

INNLEGG: Guttemusikk, skjegg og hornbriller - eller “Women’s world”?, spør Hilde Bjørkum, direktør for Førdefestivalen

Aftenpostens Joacim Lund skriv i ein kommentar nyleg om overvekta av mannlege musikarar på festivalscenene i Norge. Han har nok delvis rett. Vi reagerer likevel over generaliseringa; slett ikkje alle festivalarrangørar har skjegg, hornbriller og 50 år gamle haldningar, og slett ikkje alle festivalar har 90% mannlege artistar på plakaten!

Førdefestivalen til dømes, ein av Norges knutepunktfestivalar med eit besøkstal på 25000 – 30 000 kvart år, har ei over 20 år lang historie med å booke artistar frå alle verdshjørne, og svært mange av desse er kvinner, eller har kvinneleg frontfigur. Dette året er festivalens hovudfokus “Women’s World”, der framtredande kvinnelege artistar frå heile verda vert gitt scene- og talerom.

Les også: [link id=66723 title=»Førdefestivalen ser på damene «]

Kanskje ein sjanse både for publikum, media og rockefestivalarrangørar til å få justert røyndomsbildet sitt? Det faktum at leiinga i Førdefestivalen består av kvinner er (eller burde ikkje vere) poenget, våre val er bygd på kunnskap, kvalitet og tidsmessige haldningar.

Framstormande kvinner innan folk- og verdsmusikken
Det er eit interessant perspektiv at innan folk- og verdsmusikken har dei kvinnelege artistane formeleg fossa fram dei siste åra, tydelegvis i motsetnad til i andre sjangrar som rock og jazz. Her i landet har sterke damer som Sigrid Moldestad, Unni Løvlid, Synnøve Bjørset og mange fleire skapt seg sine eigne rom og vunne nytt publikum dei siste åra, og dei står i ei rekke av kvinner som har vore sterke førebilete: Kirsten Bråten Berg, Annbjørg Lien og Susanne Lundeng, for å nemne nokre. Faktisk er det slik at det snart er motsatt bekymring når det gjeld rekruttering innan den norske folkemusikken; det er fleire kvinner enn menn som ser ut til å bli framtidas folkemusikarar.

P.S. Og apropos kunnskapslaus debatt: Tema på årets Førdekonferanse som går i samband med festivalen har “Kompetanse i kulturlivet – mytar, meiningar og kunnskap” som tittel – vi inviterer hermed medlemene av guttemusikken, Aftenpostens kommentator og alle andre til deltaking!

For å kommentere og diskutere artikkelen må du være logget inn på Facebook. Dersom du har en mening du ikke får postet her kan du alltid sende oss en e-post.

Flere saker
Lyden av Gamle Oslo Gammaldans

Lyden av Gamle Oslo Gammaldans

Gamle Oslo Gammaldans er sju voksne folk som ikke spiller gammaldans. Opplev dem live på Ballade-arrangement i Gamlebyen i Oslo torsdag 27. mars.

Ballade på Parkteatret: Opera-premiere, musikkvideovisning og minikonsert søndag 23. mars

Ballade på Parkteatret: Opera-premiere, musikkvideovisning og minikonsert søndag 23. mars

Solveig Sørbø og Maria Kjos Fonn snakker om operaen "Heroin Chic". Rockemusiker Henning Andersen spiller utvalgte låter. Og vi viser et godt knippe nye musikkvideoer på skjermen.

Selma fra Hønefoss ble publikummer nummer en million i Bærum Kulturhus

Selma fra Hønefoss ble publikummer nummer en million i Bærum Kulturhus

Selma Hasund Poole (18) fra Hønefoss ble overrasket med konfetti, gavekort på danseforestilling og jazzfestival som besøkende nr. 1 million i Bærum Kulturhus i helgen.

Tord Gustavsen kåret til Årets europeiske musiker 2024 i Frankrike 

Tord Gustavsen kåret til Årets europeiske musiker 2024 i Frankrike 

Musikeren og komponisten dedikerer prisen til musikerkollegaer gjennom årene.

Ballade video: Våpen og ammunisjon

Ballade video: Våpen og ammunisjon

Vi setter fyr på kontoret med Honningbarna, Moddi, Don Juan Dracula, Hüskey King, Earth Moon Transit, Tor Kvammen, Kyra Snø, Heartland Countrytrio og Markella.

Om kunst og tankefrihet

Om kunst og tankefrihet

ESSAY: Plutselig er det å tenke egne tanker og la fantasien spinne fritt en radikal ting. Og her er kunsten ikke bare nyttig, den er essensiell, skriver Torstein Slåen.

Konserttips Oslo

Serier
Video
Radio