Etter to ulike anmeldelser av årets Only Connect har vi bedt Anne Hilde Neset om å forklare tankegangen bak festivalen.
– Når materialet forandrer seg underveis, oppstår det et rom det er mulig å rote rundt i uten å komme til etablerte konklusjoner, sier komponist og pianist Christian Wallumrød om sitt første soloalbum «Pianokammer».
Å turnere i USA kan raskt bli et tapsprosjekt. Music Norway mener norske band bør dele risikoen - og resultatet - med flere.
Det er en forenkling å tro at økt mediebruk hos barn har ført til større krav om deltagelse i barnekunsten, mener førsteamanuensis Kari Holdhus.
Musikk-Norge trenger mer kunnskap om næringssiden for å påvirke politikerne til å ta riktige avgjørelser. Det mener Rhiannon Edwards, som leder Musikkindustriens næringsråds arbeidsutvalg for kunnskap og kompetanse.
Er en musikkscene norsk dersom den hovedsakelig eksisterer på nett?
Musikkbransjens rufsete rykte er ikke lenger hva det var. Assosiasjonen går gjerne til mørke konsertlokaler, betaling under bordet og utagerende festing. Men nå snakkes det om samfunnsansvar.
Etter en konsert med BRAK RUG ble jeg sittende igjen med mange spørsmål om hva som egentlig skjedde. Dette er et forsøk på forstå mer av hvorfor trioen Øyvind Brandtsegg, Siv Øyunn Kjenstad og Maja Solveig Kjelstrup Ratkje låter akkurat slik.
Studieretninger med kommersiell forankring ser i år en økning i antall søkere. – På by:Larm i år opplevde jeg at folk leter aktivt etter oss som går Music Management for å gi oss jobb, sier Fredrik Nordby, student ved Høgskolen i Hedmark.
- Men det er forskjell på mental, fysisk og digital deltagelse, sier teaterviter og spillforsker Ragnhild Tronstad.
Produsent
Orkestersjef
Førsteamanuensis i trommesett / jazz-slagverk
Prøvesang – Alt og tenor
Informasjonskonsulent
Solo Trompet