Frist
07/12/2023

Søknad leveres
Søknadsskjema

Område
Vestland

Stillingstype
Privat
Organisasjon
Fast
Heltid

Nettside


Om virksomheten

Norges Musikkorps forbund (NMF) er den største kulturfrivillige organisasjonen i Norge, med over 60 000 medlemmer fordelt på ca. 1600 medlemskorps. Vi ønsker å bidra til å fremme og videreutvikle musikk og drill i Norge, i og med samfunnet rundt oss. Vår oppgave er å gjøre korps til en attraktiv og tilgjengelig fritidsaktivitet. Dette gjør vi ved å sikre gode vekstvilkår for korpsene, tilby aktiviteter av høy kvalitet og synliggjøre korpsenes betydning. Gjennom vårt arbeid er vi en sentral bidragsyter til livslang læring, økt livskvalitet og kulturbygging i hele landet.

Vi har hovedkontoret i Bergen, hvor litt over 20 ansatte jobber. I tillegg har vi åtte regionskontorer, hvor til sammen litt over 20 personer jobber, fra Tromsø i nord, til Trondheim og Molde, Bergen, Stavanger, Sandefjord, Lillehammer og Oslo.

Vår visjon er en enkel, men kraftfull: Korpsglede for alle!

Fellesskap – trygghet – mestring – utvikling



Kalender

Legg til arrangement
Se alle

Kommunikasjons- og markedssjef

Norges Musikkorps Forbund (NMF)

En viktig samfunnsaktør søker en visjonær og driftig leder for kommunikasjons- og markedsområdet

Ansettelsesform: Fast

I rollen som Kommunikasjons- og markedssjef blir du en sentral leder innenfor Norges største kulturfrivillige organisasjon. Korpsaktiviteten har en dyp forankring i norske tradisjoner, har topp og bredde i nivå og er kjent som en populær aktivitet i mange lokalsamfunn. I en tid preget av økende tempo og ulike samfunnsutfordringer, er det avgjørende å forsterke vår relevans og fortsette å være en attraktiv arena for våre nåværende medlemmer samt tiltrekke enda flere. Smart og effektivt kommunikasjons- og markedsarbeid spiller en avgjørende rolle i å oppnå dette målet.

 

Sentrale arbeidsområder:

Innovasjon: Finne nye veier for å nå vårt publikum, balansere faglige og kommersielle hensyn og bygge sterke forbindelser med medier.

Ledelse: Utvikle og implementere strategiske kommunikasjons- og markedsplaner for å støtte organisasjonens mål. Ha effektiv administrasjon av redaksjonskalender og innholdsproduksjon.

Samfunnsaktør: Være en aktiv deltaker i politisk påvirkning og utvikling av kommersielle initiativer for organisasjonens beste.

Samarbeid: Bygge interne og eksterne bidragsytere for å skape relevant og engasjerende innhold samtidig som du opprettholder en enhetlig kommunikasjonsstrategi.

Smart: Forbedre valg og utvikling av egnede kanaler, samt styrke bruk av data og teknologi for å optimalisere kommunikasjons- og markedsarbeidet.

Historiefortelling: Gjennomfører effektive informasjonskampanjer for å øke bevisstheten om våre tjenester og aktiviteter.

Kreativitet: Lage visuelt engasjerende innhold, og bruke klart og tydelig språk i all kommunikasjon.

Administrasjon: Organisere og gjennomføre oppgaver og aktiviteter som er en del av den daglige driften, med et fokus på å forbedre og utvikle.

Vi gjør oppmerksom på at det må påregnes noe reisevirksomhet og ettermiddagsarbeid.

 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen kommunikasjon, markedsføring eller relatert felt. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
  • Erfaring med å jobbe strategisk, operativ og proaktiv innenfor kommunikasjons- og markedsfaget.
  • Har en veldig god penn, bruker ordlyder, struktur og oppsett for å nå ut og engasjere lett.
  • Har erfaring med politiske prosesser, eller et ønske om å bli god.
  • Har naturlig bruk av teknologi i eget arbeid, og god kunnskap om digital kommunikasjon.

 

Personlige egenskaper:

  • Lederegenskaper, du har evnen til å lede andre, ta beslutninger og inspirere dine ansatte til å nå sitt potensiale.
  • En med høy arbeidskapasitet, har stor gjennomføringskraft og evne til å håndtere en travel timeplan.
  • Er i stand til å navigere i et organisasjonsmiljø og balansere kommersielle hensyn.
  • En som har vært engasjert i frivillig arbeid innenfor idrett og kultur, eller har bidratt til å gjøre en forskjell for andre. De menneskene vet vi har et ekstra trøkk!

Personlig egnethet vektlegges.

Kjenner du deg igjen i dette, eller tror dette er en stilling du kan vokse inn i?

Da vil vi gjerne høre fra deg!

 

Vi kan blant annet tilby:

  • En jobb med mening og fleksibilitet, i et engasjerende miljø.
  • Muligheter for utvikling og vekst.
  • Gode arbeidsbetingelser.
  • Gode personal-, pensjons- og forsikringsordninger.

Vi ser på inkludering og mangfold som en ressurs, og som et mål i seg selv. Organisasjonen vår trenger mangfoldets kunnskap, ferdigheter, erfaringer og holdninger for å utvikle seg videre, og fortsette å være relevant som nærmiljøtiltak og kulturell møteplass fremover.

Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi ser frem til å motta din søknad og bli kjent med deg.

Vi vil vurderer kandidater fortløpende.

 

Spørsmål om stillingen

Kjersti Tubaas
Generalsekretær NM
Mobil: 92 44 28 84

Frist
07/12/2023

Søknad leveres
Søknadsskjema

Område
Vestland

Stillingstype
Privat
Organisasjon
Fast
Heltid

Nettside


Om virksomheten

Norges Musikkorps forbund (NMF) er den største kulturfrivillige organisasjonen i Norge, med over 60 000 medlemmer fordelt på ca. 1600 medlemskorps. Vi ønsker å bidra til å fremme og videreutvikle musikk og drill i Norge, i og med samfunnet rundt oss. Vår oppgave er å gjøre korps til en attraktiv og tilgjengelig fritidsaktivitet. Dette gjør vi ved å sikre gode vekstvilkår for korpsene, tilby aktiviteter av høy kvalitet og synliggjøre korpsenes betydning. Gjennom vårt arbeid er vi en sentral bidragsyter til livslang læring, økt livskvalitet og kulturbygging i hele landet.

Vi har hovedkontoret i Bergen, hvor litt over 20 ansatte jobber. I tillegg har vi åtte regionskontorer, hvor til sammen litt over 20 personer jobber, fra Tromsø i nord, til Trondheim og Molde, Bergen, Stavanger, Sandefjord, Lillehammer og Oslo.

Vår visjon er en enkel, men kraftfull: Korpsglede for alle!

Fellesskap – trygghet – mestring – utvikling