Innholdsprodusent digital formidling
Festspillene i Bergen
Festspillene i Bergen fortsetter sin digitale satsing, og ønsker å utvikle formidlingen rundt strømmede arrangement. Vi søker derfor etter deg som kan bidra til å utvikle og gjennomføre denne delen av festivalen frem mot og under festivalen i 2021, og dermed sørge for at det strømmede innholdet blir enda mer interessant for et internasjonalt publikum og for nye publikummere som kanskje aldri har oppsøkt Festspillene tidligere.
Vi ønsker å vise frem Bergen, Vestlandet, de unike komponisthjemmene og folkene som bor her, i egne introduksjonsfilmer til arrangementene, og vi ønsker å skape sosiale digitale rom der både nye og tidligere publikummere kan treffes på helt nye måter, uten smitterisiko, for å kommunisere om kunsten og om været. Eller andre saker som opptar dem. Før den digitale forestillingen, i pausen og etterpå.
Vi håper dette trigger nettopp deg til å søke.
Eksempler på oppgaver
- Skape et formidlingskonsept/rammeverk for den digitale festivalen og enkeltproduksjoner, med gjenkjennbar oppbygging og dramaturgi for sendingene.
- Lage formidlingskonsepter og –tiltak i form av videoer som kan supplere arrangement som skal strømmes, eller inngå som en del av disse.
- Intervjue/samtale med artister og andre. Skal fortrinnsvis være den som stiller spørsmål og driver praten fremover uten selv å være i fokus.
- Skrive egne tekster, introduksjoner, intervjuspørsmål
- Drive research og fremskaffe innhold
- Identifisere historier og historiefortellere og sette sammen hensiktsmessige kreative konstellasjoner etter behov
- Avklare rettigheter og ansvarsforhold i arbeidet med egne prosjekter
- Budsjettering og kostnadskontroll
- Levere en skriftlig rapport fra arbeidet etter gjennomført festival
Kunnskap/kompetanse/erfaring
- Erfaring fra medieproduksjon og kjennskap til ulike audiovisuelle formater
- Kunnskap om produksjonsplanlegging, prosjektstyring og de ulike fasene i audiovisuelle produksjoner
- Kunnskap om audiovisuell historiefortelling, ulike programformer og sjangre i profesjonell medieproduksjon
- Kunnskap om kreative prosesser og ulike metoder for utvikling og kvalitetssikring av innhold for audiovisuelle produksjoner
- Bør ha en særskilt interesse og nysgjerrighet for musikk for å kunne bidra med referansepunkter og gode vinklinger
- Kan vurdere og evaluere audiovisuelle historier ut fra ulike kvalitetskriterier
Egenskaper
- Glimt i øyet og evne til å formidle saklig og profesjonelt
- Jobber selvstendig
- Har journalistisk teft
- Samarbeider godt
- Behersker norsk og engelsk
100 % stilling
Periode: Tiltredelse–30. juni
Stillingen rapporterer til driftssjef, og jobber også tett sammen med programsjef i den innledende og kreative fasen og deretter med det digitale teamet i gjennomføringsfasen.