Festivalen har namnet sitt etter spelemannen og fiolinisten Sigbjørn Bernhoft Osa (1919-90). Sigbjørn B. Osa markerte seg sterkt i kulturlivet i si samtid, og er den mest kjende spelemannen i det 20. hundreåret. Han var ein viktig bindelekk mellom folkemusikken og den europeiske kunstmusikken, og han meinte at det var viktig for utøvarar med klassisk bakgrunn å møte folkemusikarar for å utveksle kunnskap og erfaring. Han samarbeidde også mykje med folkemusikarar frå andre land. Osa var grunnleggjaren av Ole Bull Akademiet. Osafestivalen vil vidareføre Osa sine tankar ved å laga eit møtepunkt for klassisk musikk og folkemusikk.
Osafestivalen har frå starten vore ein kombinasjon mellom seminar og konsertar. Festivalen er liten, men er av den grunn ein festival der alle kan få med seg alt. I år er tonalitet tema for seminaret der mellom anna Eivind Groven sin tonalitetsteori vert belyst. Det er 100 år sidan Eivind Groven vart fødd, og dette markerer festivalen med tre konsertar som presenterer hans stoff: Trioen Høgemo/Moldestad/Mjølsnes konsertdebuterar med samspelarrangement for tre hardingfeler, Bergen Domkantori med sentrale korverk av Groven, og Ofsdal/Bråten/Bråten med samspel mellom langeleikar og seljefløyte etter Groven.
Vidare vil ein kunne oppleve klubbkveld med Gjallarhorn og Setanta. Gjallarhorn er ei finsk gruppe med fargerik nordisk verdensmusikk og som har turnert verda rundt med stor suksess. Setanta er ein irsk trio som spelar keltisk musikk. Fløytisten Steinar Ofsdal ilag med gitaristen Olav Torget vil ha familiekonsert. Den anerkjende Grieg Trio vil gjeste festivalen med ein konsert. Die Tanzgeiger er frå Austerrike og spelar alt frå wienervals til sigøynermusikk og er eit musikalsk fyrverkeri. Den bergensbaserte hardingfelegruppa Marylands som nyleg gav ut CD med dansemusikk frå Vestlandet skal spela til dans. Studentane ved spelemanns- og kvedarskulen ved Ole Bull Akademiet skal i lag halde konsert.
Osafestivalen inneheld også Vossaspringarkurs med Håkon Dregelid som instruktør. Han har vunne Landskappleiken fleire gonger.

Hvordan løfte kunstnerisk forskning fra marginalisering til vitenskapsdiskurs?
Er kunstnerisk forskning moden og klar for å tre inn i en vitenskapelig diskurs? Hvis ikke, er jeg redd den er på vei inn i en (muligens noe selvforskyldt) marginaliseringsprosess, skriver Henrik Holm.

Storsatsing på kultur i hele Norge: – Har du en god idé, vil vi høre fra deg, sier daglig leder i Kulturrom
Regjeringen styrker Kulturrom med hele 21 millioner kroner – det største tilskuddet siden oppstarten.

Tid og kunstnerliv: Korpsbevegelser
Akkurat som i 1989 er det like før det vil kry av uniformer, marsjhefter og bandolærer. Korpsbevegelser er å gjenta seg selv, år etter år. Gjentakelsene er tradisjon. Tradisjon er kultur. Kultur er musikk. Og musikk er korpsbevegelse.

Vossa Jazz-sjefen slutter
Daglig leder i Vossa Jazz, Roger Urhaug, har sagt opp etter knapt et år.

Hvor brenner det, Egon Holstad og Sigurd Elgenes?
Hvor er musikkjournalistikken på vei? Hvordan imøtekommer vi en stadig mer uforutsigbar fremtid? Hva kjennetegner god anmelderkunst? Her er spalten for deg som vil høre mer om de store spørsmålene i musikkbransjen.

Fest i klangfargerike med forstyrrande ubehag og lågfrekvent stille
Ballade jazz: Superspreder har naila det på si andre plate, Geir Sundstøl feirer ti år som soloartist, vi får klangleg skulptur frå Sofa, og orkestrert stille frå Bristol.