200 000 nye brukere etter avtale med Canal Digital.

I løpet av det siste året har over 200 000 Canal Digital kunder tatt i bruk musikktjenesten WiMP, melder Aspiro og Canal Digital.

Under by:Larm i 2011 ble det gjort kjent at Canal Digital skulle inkludere musikktjenesten i tv-abonnementet. Antallet potensielle nye brukere ble den gang anslått til 700 000.

— At over 200 000 av våre kunder har tatt den digitale musikktjenesten i bruk på kun et år, tyder på at måten vi nordmenn konsumerer musikk på er inne i et taktskifte hvor både holdninger og vaner knyttet til musikkforbruk endres, sier Kenneth Tjønndal Pettersen som er informasjonsdirektør i Canal Digital Norge i pressemeldingen.

En ny debatt om strømmetjenestene har de siste ukene gått her på Ballade. Låtskriver og artist Susanna K. Wallumrød skriver blant annet at strømmetjenestenes forretningsmodell ikke i tilstrekkelig grad gir nok tilbake til de som skaper innholdet.

“Jeg kan ikke begripe hvorfor det er så viktig å forsvare at Telenor og andre nett-tilbydere, eller aktører som Spotify skal tjene millioner på det innholdet vi skaper”, skriver Wallumrød i innlegget “Trenger ny forretningsmodell“.

Publisert:

Del: