Platebutikken Platekompaniet og Telenor gjennom mobiloperatøren djuice, lanserer digital musikkbutikk ved juletider.

Platekompaniet-logo2

I en pressemelding heter det at målet er å bli den ledende nedlastningsbutikken i Norge, og at butikken skal lanseres rundt jul på mobilt Internett og på platekompaniet.no/mp3.

Det skal selges musikkfiler uten kopisperre til PC, Mac og mobil.

Til Farojournalen sier kjedeleder i Platekompaniet Rolf Presthus at det ikke er noe mål å dumpe prisene

— Men vi håper at det digitale markedet utvikler seg slik at man kan bruke pris aktivt på både backkatalog og lansering av nye artister.

Telenor/djuice relanserte sin digitale musikkbutikk på by:larm i 2006.

— Platekompaniet er fremst på salg av musikk i Norge, de har en unik forståelse av det norske platemarkedet, og de har lenge drevet nettbutikk. De er den perfekte samarbeidspartner for oss, sier Tor Arne Fosser leder i djuice.

Erik Brataas, daglig leder i Phonofile, mener dette er en god nyhet.

— Hvis de vil bruke sin posisjon og kompetanse til å jobbe mer målrettet mot norske musikkjøpere, så er det veldig, veldig positivt, sier Brataas til Dagbladet.no.

Publisert:

Del: