Energidrikkprodusenten blir hovedsamarbeidspartner med Den Norske Opera & Ballett gjennom langsiktig avtale.

Operaen inngår samarbeid med energidrikkprodusenten Red Bull, © Erik Berg/Den Norske Opera & Ballett

15. august 2020 blir Operaen arena for sitt første idrettsarrangement. Klippestup-serien Red Bull Cliff Diving byr på høytsvevende og akrobatiske stup fra operataket, hele 27 meter over havoverflaten. Red Bull og Den Norske Opera & Ballett inngår på bakgrunn av dette en avtale som gjør Red Bull til hovedsamarbeidspartner for Den Norske Opera & Ballett frem til og med 2024, skriver Operaen i en pressemelding.

– Den Norske Opera & Ballett skal gjøre kunst viktigere i folks liv, gjennom å presentere opera og ballett av ypperste klasse. For å nå ut til stadig flere mennesker er det viktig for oss å samarbeide med synlige aktører som disponerer kraftfulle kanaler. Red Bull har gjennom mange år bygget seg opp et renommé som en solid og ettertraktet partner, og det er derfor med glede og stolthet at vi nå inngår dennesamarbeidsavtalen. Et sentralt element i avtalen er Red Bull Cliff Diving, som vil vise frem Operaen – som den unike arenaen den er – på en ny og spektakulær måte, sier kommersiell leder i Den Norske Opera & Ballett, Anna Hereid.

Avtalen er den første av sitt slag Red Bull inngår med en nasjonal arena i Norge. Det blir også første gang siden åpningen i 2008 at operahuset i Bjørvika samler tusenvis av tilskuere til en idrettskonkurranse.
– Arbeidet som ligger bak prestasjonene til deltakerne i Red Bull Cliff Diving har klare paralleller til dedikasjonen, terpingen og disiplinen som kreves av våre kunstnere for å gi publikum store opplevelser innenfor scenekunsten. Denne koblingen mellom idrett og kultur synes vi er spennende, sier Hereid.
– Vi ser frem til samarbeidet med Red Bull, og gleder oss stort til å skape en unik folkefest på Operaen når verdens beste klippestupere kaster seg ut i Oslofjorden.

Publisert:

Del: