Publisert:

Del:

Programmet byr på studioworkshop, seminarer, paneldebatter og foredrag fra samarbeidspartnere.

Paneldeltakere Collage: Trondheim Calling

Musikkonferansen Trondheim Calling arrangeres for 7.gang 2-4.februar, og konferanseprogrammet er nå komplett.

Konferansen lanserer også TONO som ny hovedsamarbeidspartner. Og TONO vil da holde tre foredrag med titlene: Ansvar for musikkbruk i sosiale medier, Tonomedlemmer tjener mer og Men vi har jo allerede betalt for artisten?

Phonfile er en annen sentral samarbeidspartner og har en rekke foredrag under festivalen, blant annet om releaseplanlegging, synk og markedsføring i musikktjenestene og på digitale flater.

En stor del av programmet handler ellers om hvordan få norske artister frem. Panelsamtalene dekker både artister sett fra media, spørsmålet om hvordan artister kan nå frem i så vel tradisjonelle som sosiale medien, samt hvordan apparatet rundt artisten skal eller bør jobbe. Det blir også innlegg fra flere medieaktører om hvordan de jobber med musikk.

Les også: Første konferanseslipp fra Trondheim Calling

Øvrige punkt på programmet er: Debatt om klubbmarkedet, Q&A med Sondre Lerche, Crowdfunding med Christer Falck, Ticketmaster presenterer: Hvordan selge flere billetter hver dag. I tillegg har både Musikkutstyrsordningen og Music Norway satelittkontor og det blir flere låtskriversessions og vorspiels.

Konferansen presenterer i år også et nytt eksportkonsept, der syv norske artister settes i kontakt med internasjonale plateselskap og radiostasjoner.