Avtalen gir Discovery retten til å bruke kommersiell musikk i sine programmer.

TV-selskapet Discovery Networks Norway og IFPI Norge er enige om en ny musikkavtale. Avtalen gir Discovery retten til å bruke kommersiell musikk i sine programmer, både når det gjelder visning for tradisjonell lineær-TV og såkalt «on demand»-innhold.

– Dette er en avtale vi er veldig glade for å få på plass. Musikken er et viktig element i innholdet vårt, den hjelper oss å skape den stemningen og vekke de assosiasjonene vi ønsker blant våre seere. Denne avtalen gir oss muligheten til å velge blant verdens beste artister og de mest kjente låtene fra inn- og utland. Det betyr mye for vår fremtidige produksjon av programinnhold og promoteringen av dette, sier programdirektør i Discovery Networks, Eivind Landsverk i en pressemelding.

Også IFPI er fornøyde. Leder Marte Thorsby i IFPI Norge sier i samme melding at IFPI er glade for at Discovery nå kan benytte den musikken de ønsker fra hele det store repertoaret av norske og internasjonale utgivelser fra IFPIs selskaper.

Discovery Networks Norway er Norges nest største kommersielle TV-aktør, og sender kanaler som TVNorge, MAX, FEM, VOX, TLC, Discovery Channel, Eurosport og Eurosport Norge.

IFPI Norge representerer de største plateselskapene i verden, inkludert Sony Music, Universal Music og Warner Music, i tillegg til en rekke mindre norske plateselskaper. Rundt 1400 store og selvstendige selskaper i mer enn 65 land er i dag medlemmer av IFPI internasjonalt.

Publisert:

Del: