Kvart år arrangerer Norges Korforbund sommarkorskule på Toneheim folkehøgskole. Kurset har tilbod til dirigentar, songarar og ensembleleiiarar på alle nivå, og mellom høgdepunkta av instruktørar dette året, finn ein to internasjonalt kjende dirigentar; Phil Mattson og Kaspars Putninš. – Sommerkorskolen er en møteplass der hele spekteret er representert, både de som har en del erfaring, og de som skal dirigere for første gang, og i dobbel forstand har skuldrene ganske høyt. Det skal ikke bare være en læringsanstalt der de mest erfarne lærer til dem som kan minst, man skal også ta vare på den enkelte deltaker der vedkommende befinner seg, seier Håvard Gravdal i korforbundet.

Phil Mattson (Foto: Herbert Piel)

Av Ida Habbestad

Når årets sommarkurs vert arrangert 22.-29. juli, vil omlag 140 personar delta, fordelt på fem dirigentkurs, to kurs i rytmisk ensembleleiing, ein vokaloktett, korsongarkurs, øvingskor og instruktørstaben.

Baltiske og amerikanske tradisjonar står i fokus, og dei kanskje største trekkplastrene dette året, er dei to internasjonalt anerkjende dirigentane Phil Mattson og Kaspars Putninš. Studiekonsulent i Norges Korforbund, Håvard Gravdal, er glad for å kunna tilby kurs med nettopp desse dirigentane:

— Kaspars Putninš er en av de fremste dirigentene for den rike kortradisjonen som de baltiske statene har, seier Gravdal. – Han vil blant annet fokusere på kommunikasjon; hvordan kommunikasjonen mellom dirigenten og koret ikke bare handler om direksjon, men også om kroppsspråk. Så er han også opptatt av relasjonen mellom tekst og musikk. Og ikke minst favner han bredt sjangermessig; han jobber både med nyere musikk, tidligmusikk, folkemusikk og jazz.

På korsommarskulens heimesider finst meir informasjon om dirigenten, som har hatt ei rekkje verv i det baltiske kormiljøet. Putninš grunnla til dømes det Latviske Radios Kammerkor i 1994, og han har sidan 2005 vore sjefsdirigent for Estlands Nasjonale Mannskor. Han har dessutan jobba som gjestedirigent med framståande europeiske kor som RIAS Kammerchor, det Flamske Radiokor, Estlands filharmoniske Kammerkor, SWR Vokalensemble Stuttgart, BBC Singers, Collegium Vocale Ghent osb.

Grunnleggjande prinsipp for vokaljazz

Ei liknande merittliste har også Phil Mattson. I tillegg til å vera dirigent, er Mattson arrangør, pianist, pedagog og seminarhaldar. Mattson har publisert meir enn 100 verk for kor og vokaljazzensemble, og har skrive og arrangert musikk for profesjonelle grupper som The Four Freshmen, The Real Group, Beachfront Property og The Manhattan Transfer. Mattson er professor ved Southwestern Community College i Creston, Iowa.

— Mattson er i en helt annen gate! seier Gravdal entusiastisk. – Vi fikk ham anbefalt gjennom Anders Edenroth i The Real Group som har samarbeidet en del med ham. Mattson har satt i gang flere workshops og seminarer tilknyttet universitetsmiljøene i USA, og er tydeligvis en drivkraft innen den sjangeren.

Kva vil vera Mattson sitt fokus under sommarkorskulen?

— Mattson er instruktør for nivå 2 i rymisk ensembleledelse. Dette nivået er både for sangere og ensembleledere, og han kommer til å gi undervisning i en del grunnleggende prinsipper for vokaljazz; improvisasjon, jazzharmonikk, rytmetrening, hvordan man får ting til å svinge, fortel Gravdal.

Breidde og ufarleggjering

I tillegg til dei to ovanståande, kjem ei rekkje norske og svenske instruktørar. Robert Sund, Tove Ramlo-Ystad, Margrethe Ek-Stenmo, Ketil J. B. Belsaas, Frank Havrøy, Ruth Wilhelmine Meyer, Elisabeth Anvik, Brit Karin Wetteland og Anna Sundstrøm Otervik gjev undervisning, kvar på sine felt.

Korleis tenkjer de i val av instruktørar?

— Det har etter hvert blitt mange dyktige folk her til lands, så det er mange instruktører å velge mellom. Vi prøver å få til en rullering, for en del av deltakere kommer igjen flere år på rad, og vi ønsker at de får oppleve instruktører som har ulike innfallsvinkler, seier Gravdal.

— Vi legger også vekt på å skape en god atmosfære, og en ufarliggjøring av faget, seier han. – Sommerkorskolen er en møteplass der hele spekteret er representert, både de som har en del erfaring, og de som skal dirigere for første gang, og i dobbel forstand har skuldrene ganske høyt. Det skal ikke bare være en læringsanstalt der de mest erfarne lærer til dem som kan minst, man skal også ta vare på den enkelte deltaker der vedkommende befinner seg. Mange finner det dessuten nyttig å oppleve hva slags problemstillinger amatørsangere og dirigenter har i sin hverdag.

— Det viktigste er likevel å ha en instruktørstab med bredde i kompetansen, så vi får et bredt nedslagsfelt sjangermessig. Kor gjør mer enn bare kirkemusikk; det gjengse norske amatørkor gjør kanskje vel så mye coverlåter, seier Gravdal.

Sommerkorskolen har ei eiga heimeside på www.kor.no med utførleg informasjon og påmeldingsskjema. Påmeldingsfristen er 1. mai.

Publisert:

Del: