Erling Dahl jr og Kristian B. Jørgensen inntar lederstillinger i Festspillene i Bergen når påtroppende festspilldirektør Per Boye Hansen starter for fullt 1. september. Dahl har de siste to årene vært direktør for Festspillene, mens Jørgensen bl.a. har vært markedssjef for Kulturby Bergen 2000 og nordisk markedssjef for Unicef.

Per Boye Hansen, 2004 (lite)

Erling Dahl jr. tiltrer stillingen som program- og arrangementssjef.

Dahl har de siste to årene vært direktør for Festspillene, og har i en årrekke vært en sentral aktør i Bergens kulturliv, både gjennom sitt virke som direktør på Troldhaugen og gjennom en lang rekke verv i det bergenske kulturliv.

Stillingen som program- og arrangementssjef vil følge direktørens åremål på fire år.

— Jeg er veldig glad for at Erling Dahl jr. fortsetter det gode arbeidet han har nedlagt for Festspillene gjennom en årrekke, både som direktør og tidligere som kunstnerisk rådgiver. Hans erfaring, kompetanse og kontaktnett vil sikre Festspillene stabilitet og kontinuitet, sier Boye Hansen.

Kristian B. Jørgensen går inn i stillingen som markeds- og kommunikasjonssjef. Jørgensen har bred nasjonal og internasjonal erfaring fra markedsføring, reiseliv og kultur. Han har tidligere vært markedssjef for Kulturby Bergen 2000 og nordisk markedssjef for Unicef, og kommer nå fra stillingen som adm.dir i De Historiske – hotel & spisesteder.

— Kristian Jørgensen tilfører Festspillene en markedsføringskompetanse som vil være avgjørende i arbeidet for å profilere Festspillene overfor internasjonal presse og publikum og for å nå vårt mål om få flere tilreisende til festspillbyen Bergen, sier Boye Hansen.

Det var totalt 57 søkere til de to stillingene. Mer nytt fra Festspillene finner du som vanlig på deres hjemmesider.

Publisert:

Del: