17 byråer har konkurrert om å få lage ny visuell profil for Den Norske Opera. Valget har nå falt på Dinamo Design

den nye operaen/www.operaen.no

– Når vi flytter inn i nytt hus og skal fordoble besøkstallene, må vi bli tydelige og synlige både i forhold til eksisterende og nye publikummere, sier Liv Beate Skavdahl, markeds- og kommunikasjonssjef i Den Norske Opera.

– Denne jobben er et av de mest spennende designoppdragene i Norge, og vil bli en viktig del av totalopplevelsen av Den Norske Opera for ansatte og publikummere. Vi er veldig glade for å ha nådd til topps i konkurransen, og er ivrige etter å starte arbeidet, forteller Anniken Fjelberg Lunde, daglig leder i Dinamo Design.

Helhetlig visuell profil
Den Norske Operas nye visuelle profil skal tas i bruk i forbindelse med åpningen av den nye operahuset. Den visuelle profilen skal bidra til å bygge merkevaren og posisjonere Den Norske Opera på nasjonal og internasjonal basis. Profilen skal være det bærende elementet i all visuell kommunikasjon som skaper gjenkjennelse i all markedsføring av Den Norske Opera og Nasjonalballetten.

– Dinamo Design ble valgt fordi byrået har en lang og relevant erfaring fra tilsvarende, store oppdrag for kulturinstitusjoner og andre virksomheter. I tillegg hadde Dinamo dannet seg et presist bilde av hva Den Norske Opera trenger, sier Skavdahl.

Om Dinamo Design
Dinamo Design er et strategisk designbyrå som er en del av Dinamo-gruppen. Selskapet jobber med utvikling av identitets- og pakningsdesign, og består i dag av 11 ansatte med bred og variert bakgrunn. På kundelisten finner man også TINE, NSB, Posten, HÅG, Swix, Oslo Konserthus og Nordland Teater.

Publisert:

Del: